elinaeek

Julen i text

Nu har det gått två dagar sedan julafton var, men det är ju bättre sent än aldrig att berätta hur de var eller hur? (ni ser bilderna i inlägget under). Jag kan iallafall säga så här att detta har nog varit en av den bästa julaftonen på länge. Jag antar att det har mycket med att göra att jag blivit ett år äldre och ser på julen på ett litet annorlunda sätt, det är inte hur många julklappar man får. Utan att vara glad för de lilla jag fick iår, men jag vet att de jag fick var mycket värdefullt! Att först få umgås med släkten på pappas sida i några timmar, med god julmat, kalle anka, mycket prat och skratt var de allra bästa. Nu när vi mina äldre kusiner har flyttat ifrån lilla Gryttered (okej, en bor nere i Hulared) så ses hela släkten inte alls lika mycket. Speciellt nu på vintern då alla sitter fast inne, så var de extra mysigt att alla var med och firade julen som vi alltid gjort hemma hos farmor och farfar.. Sen senare på kvällen firade vi tillsammans med mormor och morfar. Äter som vanligt tomtegröt, öppnar julklappar, spelar julklappsspelet och har allmänt mysigt tillsammans, som sagt en riktigt bra julafton.

Jag kan även dra lite kort om juldagen, under dagen hände de inte alls för mycket umgicks med mina söta syskon, spelade wii och var ute i snön, och sen bastade med hela familjen och David. Senare på kvällen blev det lite fix och så kom mormor och morfar till oss igen. Åt ännu mer julmat, hade en liten julklappsutdelning för David som fick lite fina saker, och även vi andra fick något fint. När mormor och morfar åkte hem vid tio tiden, så bjöds de på sång, massa prat, lite tårar som var fruktansvärt mysigt. Och sen avslutades kvällen med golfspel på wii och jag dejtade sängen klockan tre, ytterligare en fruktansvärt bra dag!♥

Säger det inte alls för ofta, men jag verkligen älskar alla mina nära och kära♥

Och idag vaknade nog alla upp pigga och glad (inte alls), Emelie skulle upp och jobba tidigt så vid halv ett tiden sen, åkte jag och David och hämtade upp henne för lite lunch i Gällstad. Och för att vara snäll sen, så gjorde jag även David sällskap till Svenljunga för att hämta upp lite saker och sen när vi kom hem låg båda två i soffan halvt döda och bara slappade samtidigt som fotbollen rullade på tv:n.. Och nu ikväll har även min farmor och farfar varit uppe på julmat, (tur att de snart är över blir nästan alltid lite för mycket när man äter samma saker hela tiden). Suttit och tittar på Arn nu, och alla andra har tagit sig till sängen så jag ser ingen anledning att sitta upp ensam. Så jag säger god natt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress