elinaeek

14 november 2009

Det var lördag den 14 november 2009 tidigt på morgon som jag, mamma och pappa åkte mot landvetter. Under hela bil resan mot Göteborg vet jag att jag fick tårfyllda ögon flera gånger, men jag vågade aldrig visa det. Väl inne på landvetter checkade vi in mitt bagage, och satte oss sen utanför på ett litet fick för att fördriva tiden lite. Om jag inte minns helt fel så skulle vi få gå på planet vid tjugo i åtta, så när klockan började närma sig gick vi upp till säkerhetskontorollen där jag skulle säga hejdå till mamma och pappa. När jag berättar om vad jag gjorde för alla nya, nämner jag alltid att det var det värsta jag gjort. Innan jag ska gå igenom säkerhetskontrollen börjar mina tårar forsa, och bättre blev det heller inte när både mamma och pappa började gråta♥ Jag vet att jag höll kontakten med pappa hela vägen innan jag skulle hoppa på planet, och skickade lite sms innan jag var tvungen att stänga av mobilen. När jag satt på planet antar jag att all spänning släppte, för jag sov näst intill hela flygresa. Och jag önskade att jag hade fått några kontaktupgifter på den damen som jag satt jämte som hjälpte mig hela vägen till bussen. Jag hade själv inte tänkt på det att jag faktiskt skulle själv ta mig till rätt rullband och sen på bussen, så när vi skulle börja landa var jag nära att börja gråta igen. Men damen som satt jämte mig var så snäll så jag fick ta följe med henne och hennes man. Fram till att vi skulle hoppa på bussen då vi skulle till två olika håll. När jag satt på bussen ville jag bara fram till farmor och få en bamse kram och veta att jag var i trygga händer igen. Och det var precis vad jag fick när jag väl kom fram, det var som dagen var tagen ur en film. När jag kliver av bussen och ser hur både farmor och farfar kommer springandes fram till mig och ger mig en stor kram. Det var nog näst intill det bästa på resan!

Fick precis ett sms av farmor,och farfar som befinner sig på samma ställe som förra året. Hon satt och åt en flotyrring och tänkte på mig, om du skulle läsa detta när du kommer hem så vet du att jag älskar dig!♥

   
   

mariana DG

härligt de ser ut, vart är de någonstans :)?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress