elinaeek

Träning

Ikväll är de träning på schemat, och i måndags när jag tränade så fick jag äntligen springa på mitt efterlängtade rullband som morfar hade satt ihop. Hade inte tillräckligt med tid så de blev endast att jag sprang där i 30 minuter, men träningsverk ha jag väl ändå få!

Med hjälp av min pulsklocka jag fick av mormor & morfar julklapp blir träningen mycket roligare, på så sett håller jag koll på att min puls är hög samtidigt som den räknar kalorier. På de 30 minuterna som jag sprang i måndags, så gjorde jag av med 394 kalorier. Och idag när jag och mormor var ute så visade klockan att jag nästan hade gjort åt ca 500 kalorier, så som min idrottslärare säger så är de mer effektivt att gå ut och gå 1 timme än att jogga i 30 minuter.

Tänkte att jag skulle börja skriva en träningskalender, där jag skriver upp vilken sorts träning jag har utfört, hur lång tid, hur mycket kalorier jag har gjort åt och se pulsens medeltal. Kan bli roligt för mig själv att följa och se till att de förbättras hela tiden.

Dagens träningsupplägg blir nog så att jag kör 20 minuter joggning på rullbandet och 20 minuter på crossrainern och kör mitt favorit program fatburn.

                                    

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress