elinaeek

Torsdag
Var hemma några minuter tidigare idag då jag fick skjuts av Saabina fram och tillbaka till skolan. Hoppade ur en kokhet bil (säkert 100 grader) till min mindre varma, snarare svinkall bil, blev genomfrusen så nu sitter jag med en kopp Rooibos Spice te och försöker få upp värmen igen. Tog två te påsar från nelly, för detta te´t ger en juldoft och smakar samtidigt jul. Med en liten klick honung i för att få fram lite söttma blev det suuuuuuper =)
 
Under förmiddagen på praktiken idag fick vi stå och stryka enormt mycket kläder, massa issue kläder som skulle fotas på modell och massa herrskjortor och jackor. Efter lunch fick jag först fota herrkläder på docka och sedan även barnkläder. Har från hela första början tänk "hur svårt kan det där vara?". Men det var svårare än vad jag trodde, armar ska ligga perfekt, bilden måste vara rakt uppifrån och inga tydliga väck ska synas. Det tog sin lilla tid men jag hann beta av ett 20 tals plagg ändå.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress