elinaeek

23/8 2010
 
mysig tröja från modekungen.

Tjolahopp!
Denna dagen har faktiskt varit rolig men började inte bra! För det första tog jag bussen utanför oss den jag alltid tog i 9:an för att jag sen skulle kunna ta 350 till Borås vid typ lite över halv. När min buss svänger in på stationen ser jag 350 bussen köra ut från stationen. Fick panik och ringde mamma! Som tur var kom Sabina en anna tjej från Limmared som går i min klass som ska ta tåget som går 07:35. Så jag fick ta tåget till Borås. Och när vi väl var framme och tagit bussen mot knalleland går inte bakdörren att stänga? Satt kvar en liten stund och fick sedan gå resten av vägen till skolan (som du var det inte så långt) .

Det blev iaf bättre sen :) Vi i MPB10A samlades först i klassen och fick intervjua varandra och sen gick vi ihop med B klassen och körde tidningsleken! haha.. Efter lunch gick vi upp till stan för att köra poängjakt! Något som var riktigt roligt, jag, Rebecca och Josefine tog uppgiften att hjälpa en äldre dam eller herre över gatan och få en stekare, mcförare och en galen elfsborgare på samma kort. Och vi lyckades nästan! Sen de sista när klockan var halv tre tog jag, Josefine och Tim bussen till Ica city för att få ett pantkvitto på tio kronor (flera köpte coca cola för att vi skulle få ihop pant på 10 kr). Vi lyckades och var tillbaka 14:52, slutade då och som tur var hann jag och Tim med bussen som gick 14:56 Så jag var hemma ungefär kvart i vilket jag brukade vara annars också!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress