elinaeek

Allt om igår

Igår hade jag en jätte skön dag hemma ensam i våran lilla by, lite tomt dock mitt på dagen när inte en enda kotte var hemma. Men iaf jag spenderade förmiddagen ifrån klockan halv tolv med att ligga på våran altan och sola, är alltid så varmt där så jag trivdes som fisken i vattnet! På eftermiddagen sen var som en vanlig vår/sommar dag hemma hos familjen ek med vårstädning i utefrådet och chill på studsmattan med syster. Vid halv sextiden gav jag mig ut på en jogging runda, var så varmt på grusvägen jag sprang på så jag bestämd redan innan att jag skulle ta det lugnt, så jag var aktik i 40 minuter - 7minuters uppvärmning! När jag kom hem sen så satt vi på altanen och njöt av kvällssolen, mormor och morfar kom även på lite besök med sally, så satt och prata med dom en stund innan vi drog igång med maten. Och som ni ser ovan serverades det, grillad ytterfläskfilé, skivade potatisar grillade i ungnen med soja och flingsalt, vitlökssås, kokad&grillad sparris lindade i bacon, och sallad med rödbetor, sockerbönor, morot och fetaost, MUMS!  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress