elinaeek

TORSDAG, FREDAG & IDAG
TORSDAG: Jag hade en lugn dag på jobbet med en liten utflykt till torpa för att fika och lite annat med mina små tanter och gubbar. När jag hade slutat hämtade mamma och pappa upp mig och körde mig till Tranemo, där jag fick sitta i 35 minuter och vänta på min tur i frisör stolen. Slingade bort utväxten med 2 cm med hätta och klippte bort 2 cm i mitt slitna hår. Därefter fick jag sitta och vänta i tranemo i 1 timme innan jag hoppade på bussen till Borås för att möta upp Matilda och Rebecca! Det var så länge sen jag träffade dem tillsammans så det var verkligen jätte kul, vi åt, lyssnade lite på september, träffade folk och hängde i parken innan vi skulle ta bussen hem vid tolv. Dock kom det aldrig någon buss så vi var över 30 personer som inte kom hem, det slutade med att jag, Jalis, Ida, Linn, Simon, Emelie, Julia och Robin hyrde en taxi till Länghem, Julias mamma mötte upp oss där och körde mig sen till Limmared där pappa väntade. Kom hem vid halv två se det blev inte många sovande timmar där inte!

FREDAG: Trött var jag tvungen att kliva upp tjugo över sex för att göra min sista arbetsdag på äldrevården. Det är med både faktiskt glädje och "sorg" som jag säger det, för det är skönt att jag äntligen också ska få njuta av mitt sommarlov men ändå kommer jag sakna den mysiga stämningen det är där, all trevlig personal och omgivningen. Får väl se om jag kommer tillbaka, alla vekar väldigt positiva och vill att jag skall komma tillbaka och jobba där vilket känns väldigt roligt att höra!

Och igår kväll var jag endast hemma och satt och pratade med mamma och Anna-karin och åt god mat, skulle egentligen ha packat men jag kommer inte till skott. Blev iaf en trevlig kväll :)

IDAG: Idag fick jag erbjudandet att jobba mella 12-16 på scorett, får idag betalt för 4+4 -0,5 så tyckte det va lite lönt att jobba faktiskt :) Dock kommer jag ha det väldigt stressigt ikväll när jag kommer hem, måste packa klart allt vilket är ganska mycket, raka benen, måla naglarna och massa sånt. Men det får gå, har nu på morgon iaf lyckats rensa mina två minneskort, laddat kameran och fixat spotify premium så nu kan vi även lyssna på musik nere i Grekland!!

Kommer tillbaka efter jobbat, pusss ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress