elinaeek

02112011
Det har ju inte varit så bra bloggning det senaste veckorna, men nu under lovet så har jag hunnit med att bara ta det lugnt, tittat på film och igår bakade jag bullar hela förmiddagen som blev super goda, pysslat lite med barnen i Hulared, umgåtts en hel dag med en av mina bästa vänner, farmor♥ och myst med mina bebisar. Har även blivit en del filmtittande, och här under är några som jag har sett.
¨
1. The Roommate - Satt vi och tittade på igår som jag tycker var väldigt bra! Är en thriller/drama film som hanldar om en tjej Sara som ska börja på collage, där hon snabbt blir nära vän med sin nya rumskamrat Rebecca. Men vänskapen tar snart en skrämmande vändning när Sara inser att hennes nya bästa vän är psykiskt sjuk och ger sig på hennes vänner.

2. Good Luck Chuck - Charlie gör slut med sin flickvän sedan länge och chockas av beskedet att hon har förlovat sig med sin näste pojkvän. Detta mönster upprepar sig och förväntansfulla, ensamstående kvinnor söker upp honom för att de ska "smittas" och också få gifta sig. Allt detta är underbart - tills han träffar "den rätta"...

3. Hur många lingon finns det i världen - Denna tror jag det är många av er som har sett, men jag såg den för första gången för någon dag sedan. Och den är verkligen som alla andra säger, söt och underbar! Både grät och skrattade högt till den!


4. Priest - I förr går kväll satt jag och David upp och kollade på priest, som är en Sci-Fi, Skräck och Action film, inte så mycket skräck i min smak men tyckte den var bra! Historien handlar om en legendarisk krigare, Warrior Priest från det senaste vampyrkriget, som nu lever i en obskyr tillvaro bland andra överlevande människor i en muromringad dystopisk stad som styrs av The Church. När hans systerdotter blir kidnappad av ett gäng mördarvampyrer, bryter Priest sina heliga löften och beger sig ut på en manisk jakt på dem innan de har lyckats göra henne till en av dem. Han får sällskap av systerdotterns pojkvän, en skjutglad sheriff och en före detta prästinna som har en utomjordlig förmåga att slåss.

5. Rio - Såå söt! Jag är en allätare när det gäller filmer och dessa söta barn filmer älskar jag att titta på!

6. Something Borrowed - Medan hon firar sin trettionde födelsedag kan Rachel White inte undgå känslan av att hennes liv inte blivit som hon väntat sig. Visst har hon ett bra jobb på en prestigefull advokatbyrå på Manhattan, men hon jobbar väldigt mycket och hennes chef är en riktig tyrann. Och visst har hon bästa vännen från barndomen, den vackra och livliga Darcy, men att se Darcy flörta med sin pojkvän blir bara en påminnelse om att Rachel själv som vanligt kommer att få gå hem ensam från festen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress