elinaeek

Nyårsafton
Nyårsafton bjöds på dunder kalas, med start på eftermiddagen grillning nere vid våran grillplats med en del ifrån släkten, bastu tillsammans med Emelie, David och Wilma. På kvällen sen så kom gästerna bestående av, farmor, farfar, faster Carina och Tony! De bjöds först på lite plock mat innan tre rättersmenyn serverades som bestod av förrätt - kokta musslor, huvudrätt - fläskfilé, potatistoppar, tomatsås och fyllda paprikor med chévreost. Till efterrätt blev det vit chokladglass med hallonsås, Carina hade gjort en jätte god glass med vit choklad och passionfrukter i.

Vi var självklart ute och firade in de ny året med champagne och de lilla fyverkerierna som vi såg ifrån tomten, och efter tolvslaget så slog vi klackarna i taket så att svetten rann. Vi dansade, pratade och skrattade ända fram till att klockan slog tre. Jag och min papi följde farmor och faster hem och sen blev de ytterligare lite prat, frågetävling tillsammans med familjen och David. Kvällen tog slut klockan fyra då jag bestämde mig för att dejta sängen!

Alla kanske tycker det låter tråkigt med att jag satt hemma, men jag säger bara det att detta är en så jäkla minnesvärd nyår med lite saker som gjorde hela kvällen, något jag föralltid kommer komma ihåg!

                                                               
fler bilder finns på facebook, och ännu mer privata bilder håller vi för oss själva ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress