elinaeek

Det där med att komma över en spärr
För cirka 4 veckor sedan gav jag mig ut på en joggingrunda, men som jag skrev den gången så orkade jag inte, kroppen hade ingen energi. Vilket delvis kan ha och göra med att jag inte åt någon ordentlig mat under den veckan. Men jag gav mig inte utan kom ut på ytterligare en runda den veckan, men inte gick det bättre. Där tappade jag min energi när det gäller joggandet. Jag har den senaste tiden inte haft någon motivation för att ge mig ut på en runda på grund av att det hade gått så dåligt. 

Men igår hade jag en jäkla skön feeling kroppen, började min PW i riktigt högt tempo. Hann vara ute i 5 minuter innan min spinning lista med svenska klassiker i remixer kommer igång i lurarna. Skulle egentligen ta det lugnt, men tänkte att jag skulle kunna köra lite intervaller under refrängerna då tempot höjs en aning. När refrängen börjar ta form, börjar jag springa. Allt kändes så bra, lätta steg och det var skönt att springa när regnet hängde i luften. Allt kände så bra så att jag faktiskt trotsade min slemiga hals och joggade i ett bra tempo och tog mig runt hela rundan, på rekord tid dessutom! 6 km och jag kunde inte känna mig mer än nöjd. 

Bjuder därför på en bild på mig själv under den tid jag var som mest "vältränad" och trivdes med mig själv.     
Elin

Bra jobbat Elina. Lovar att de kommer att kännas lättare och lättare för vajre gång du springer :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress